
werk
Bussen van wiel tot wiel, abri’s van top tot teen, kranten van voor naar achteren. We hebben in de afgelopen 20 jaar, honderden kilo’s werk gemaakt. Zo ontzettend veel, dat ons werk zich niet meer laat omvatten in een paar boute one-liners. Op een gegeven moment hebben we een serie huisstijlen, brochures, en folders uitgestald in onze vitrine, naast onze trofees, de medailles van de wandelvierdaagse en de bronzen beker die een Heerko ooit op de rommelmarkt kocht.
De rest van de brochures, folders, flyers, huisstijlen en advertenties (honderden, zo niet duizenden) zitten in grote transparante IKEA kisten, veilig opgeborgen om niet alleen maar naar het verleden te kijken, hoe mooi dat verleden ook is geweest.
Scroll voor wat voorbeelden en name-dropping naar links en rechts. Als het u voldoende vertrouwen geeft, laat dan een Heerko bij u langs komen, hij staat te popelen. Of kom zelf langs in Slum City! Met alle liefde pluist Heerko samen met u alle IKEA kisten door en pinkt hij zo nu en dan een traan weg.


Menzis
Voor Menzis maakten we onlangs, in samenwerking met Cie Architecten, het koffietafelboek 'De Ontmoeting'. Bordevol met de mooiste foto's van het pand en interieur afgewisseld met verhalen over de 'belangrijkste' ontmoetingen van de afgelopen eeuw.

Thuiszorg Noord
Thuiszorg Noord. Door ons op de Noord Nederlandse kaart gezet. We begonnen met een huisstijl, beetje roeren, en kleden vervolgens het bedrijf van top tot teen aan: mediacampagne, advertenties, brochures, flyers, noem maar op… ik geloof dat er inmiddels zelf servetjes en broodbakjes zijn van Thuiszorg Noord.

Borkum
En toen hingen er opeens overal boze jongetjes die niet naar huis willen na een dagje Borkum. Het Duitse eiland timmert hard aan de weg om te concurreren met 'onze' waddeneilanden en dat lukt ze goed. Het enige nadeel: kinderen willen niet meer naar huis.
Voor Borkum maakten we de zeer succesvolle campagne: advertenties, abri's en de wereld aan nieuwe media.

Community Support
Community Support. Dat is de naam van de organisatie, maar tevens de bewezen effectieve hulpverleningsmethode die mensen ondersteunt bij het oplossen van alledaagse problemen. Wij maakten het logo, de huisstijl, brochures, folders, websites... alles.

Gevalletje: Glory days & The youth is wasted on the young
Hadden we al gezegd dat we ook een schilderende Heerko in het team hebben? Vast wel... hier een schilderij van een groep gezegende en zegenvierende mannen die ook nog eens bevriend zijn sinds de tijd dat ze echt dagelijks op Solexen reden.
Man... man... wat was dit leuk om te doen.
.jpg)
Stroop raadgevende ingenieurs
In de afgelopen jaren hebben we honderden huisstijlen gemaakt en dus honderden mood-bordjes in elkaar geplakt met logo's, correspondentiepakketten en advertentiestramienen. Meestal vergezeld van een huisstijlhandboek dat dikker wordt naarmate de klant dikker wordt... Voor de duidelijkheid: een huisstijl handboek bevat de richtlijnen voor al uw communicatie uitingen. Handig voor intern gebruik, zodat u zelf kan maken, wat u zelf wil maken. Maar ook onontbeerlijk als u een keer een andere ontwerper dan een Heerko aan het werk wil zetten!
.jpg)
BOS Incasso
Zelf heb in er nooit last van. Mijn opdrachtgevers staan altijd te popelen om me te betalen, maar dat is niet overal zo. Het is voor ondernemers de grootste ergenis: het niet of laat betalen. Gelukkig is daar het "Bos incasso - Mens erger je niet spel", om te leren omgaan met wanbetalers. Mocht dat niet werken... dan kan je altijd Bos nog inschakelen. Dit spel was een onderdeel van een uitgebreide Direct Marketing campagne voor BOS en vermoedelijk (maar er zijn geen resultaten die dat bewijzen) de mees succesvolle DM-campagne in de geschiedenis van de mensheid.

The making of
Een van de Heerko's vult zijn tijd als beeldend kunstenaar. Hij schildert (meestal grote) realistische werken en vindt het vooral ook leuk om samen te werken met acteurs. Meer weten? www.heerko.nl

Huisartsen
We werken veel in de zorg: voor woon-zorg instellingen, voor thuiszorg organisaties, voor uitzendbureaus gericht op de zorg, maar ook voor huisartsen. Het is leuk om voor ze te werken. Soms is het lastig om ze te pakken te krijgen… de agenda’s van zorgverleners zijn zwart van de inkt. Soms is er in de pauze even tijd om na te denken over een ontwerp voor flyer en folder of andere communicatie uitingen die ook voor de huisarts steeds belangrijker worden.
.jpg)
Groningen
Groningen op zijn best. De Gemeente in een gezamenlijk project met de grote zorgaanbieders van de stad, Lentis, Menzis, VNN, UMCG en noem ze maar op... In deze toonaangevende pilot maken ze zich samen sterk voor een gezonde leefomgeving voor herstellenden. We verzorgden de communicatie en vormgeving, zoals de uitgebreide brochures voor de diverse doelgroepen en belanghebbenden. Wat was dat een fijn project. Bovendien nog eens vol met de leukste cartoons!

Van de Valk
Voor Van de Valk maakten we een hele serie folders en flyers, stuk voor stuk met de boodschap "voor al uw feesten en partijen", maar dan met wat meer cachet...

Fivelingo
Fivelingo is een sympathieke organisatie die zich inzet voor een inclusieve arbeidsmarkt en iedereen die wil werken aan werk of een opleiding probeert te helpen. Zo omschrijven ze zichzelf. Ik vind dat het er vooral 'gonst'. Er heerst een heerlijke levendigheid en er worden talloze activiteiten ontplooid. Het is een fijne opdrachtgever en ik ga nieteens een poging doen om te laten zien wat we allemaal voor de diverse divisies van Fivelingo hebben gemaakt.

Marine Facility Planning
Een state-of-the-art website bedacht en gemaakt door de meest innovatieve en eigenlijk gewoon de slimste software engineers 'out there': MAAS. Onze Nederlandse NIOZ (Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee), maar ook alle NIOZ-en over de wereld zoals NERC (Natural Environment Research Council) en GEOMAR (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) maken nu gebruik van de mogelijkheden van deze real-time software en site, zodat iedere wetenschapper precies weet waar ter wereld de schepen voor wetenschappelijk onderzoek varen, wat ze kunnen, waar ze kunnen aanboorden en wat er 's ochtends op het wetenschappelijke menu staat. Wij dachten mee over de website, maakten brochures stonden aan de zijlijn te hedendaagse techniek te bewonderen... Wat een mooi project, en nog eens nobel ook!

Soms werk in opdracht van mijzelf
Een van de Heerko's vult zijn tijd als beeldend kunstenaar. Hij schildert (meestal grote) realistische werken en vindt het vooral ook leuk om samen te werken met acteurs. Meer weten? www.heerko.nl

Ziggo
Voor Ziggo zijn we de plaatjesmakers. Als ze snel iets nodig hebben: een flyer, een boekje, of een gepersonaliseerd vliegticket voor iedere werknemer van Ziggo... kleine dingetjes dus... pffff... dan vragen ze Heerko. Mij. Zij blij, ik blij. Iedereen blij.

Pupjes
Ach.... hoe mooi

Illustraties - van cartoonesk tot realistisch
We hebben een Heerko in het team die cum laude is afgestudeerd aan de Kunstacademie. Handig joh! Die kan dus gewoon alles tekenen wat u maar wilt! Van cartoons en strips tot hyperrealistische schilderijen. Hij tekende inmiddels meer dan 10.000 illustraties, dat zijn er al een hele hoop... als je dan bedenkt dat hij nog zeker 50 jaar wil doorwerken, en als hij dan in dit tempo blijft produceren, dan uhhh, dan uhhh, worden het er nog veel meer.

Kunsteducatie Stad
Een mooier vak dan het mijne is er vermoedelijk niet! Over deze stelling kan men van mening verschillen. Maar de Gemeente Groningen lijkt het roerend met me eens te zijn. Daarom hebben ze Kunsteducatie Stad in het leven geroepen. Een organisatie die er voor zorgt dat iedereen in het voortgezet onderwijs uiteindelijk op de kunstacademie belandt (Misschien legt de gemeente de lat iets lager.)
.jpg)
Up Consultancy
De meest sympathieke consultant van Nederland is toch wel Richard Aeilkema. Met zijn creatieve geest weet hij van ieder conflict een feestje te maken. Hij is ook nog eens frontman van Moonradio, een band die je nodig moet aan je playlist moet toevoegen.
Wij maakten de huisstijl voor zijn Up Consultancy bureau en hebben zo ongeveer overal zijn logo op laten drukken. Het enige wat nog rest is een tatouage.

Vintage Ald
Design met een hoofdletter D. Vintage Ald: het onvolprezen mondiaal opererend vanuit een Drents dorp. De Heerko's maakten de huisstijl, regelden het design voor de vierwielen vloot en de in-house marketing.

Nieuw Amsterdam 1939
Een van de Heerko's vult zijn tijd als beeldend kunstenaar. Hij schildert (meestal grote) realistische werken en vindt het vooral ook leuk om samen te werken met acteurs. Meer weten? www.heerko.nl

Navigia shipping
Navigia is weer zo'n klant waarvan ik niet kan opsommen wat we er allemaal voor hebben gemaakt. Navigia is zeer succesvol in short-sea shipping, laat schepen produceren en heeft tevens zelf een indrukkwende vloot met container en bulk vrachtschepen. Hoe dan ook... Ken je zo'n doorzichtig IKEA bak? En dan de grootste? Die zit helemaal vol met letterlijk honderden verschillende brochures, nieuwsbrieven, magazines, jaarverslagen, flyers en advertenties. Ik ben met name trots op de verschillende prospectussen (complete boeken eigenlijk) die we voor hen maakten. We verzorgden ook nog eens de huisstijl en de websites...

Bureau Buitenlucht
Professionele boomklimmers... oftewel Bureau Buitenlucht. Veruit de leukste vorm van therapie en coaching en nog *%$## effectief ook!
“Ik ben niet meer bang, want ik ben bij Bureau Buitenlucht geweest”
Bureau Buitenlucht biedt avontuurlijke buitencoaching voor kinderen en volwassenen. Onze aanpak gaat uit van actie, positiviteit en de louterende kracht van Moeder Natuur. Prettig ja, maar vooral ook effectief! Wij maakten de huisstijl... en ja, waar kinderen zijn, zijn stickers... en die kun je overal op plakken. Sterker nog: ze plakken nog overal op ook!

Porsche Centrum Groningen
Voor Porsche in Groningen verzorgden we de huisstijl. Fraai en misschien wel chiq. En we hebben een succesvolle advertentiecampagne ontworpen, waarbij het Porsche Centrum Groningen, het centrum van het universum is. De advertenties verschenen in dagbladen en magazines.
.jpg)
Schadenet
We hebben foto's gemaakt, foto's gemanipuleerd, teksten geschreven, folders, flyers, advertenties en allerhande drukwerk voor Schadenet gemaakt. Kortom, veel gedaan, misschien kunnen we beter vertellen wat we niet hebben gedaan: uhhhh....

The making of
Een van de Heerko's vult zijn tijd als beeldend kunstenaar. Hij schildert (meestal grote) realistische werken en vindt het vooral ook leuk om samen te werken met acteurs. Meer weten? www.heerko.nl